Veelgestelde vragen
Kopen bij CHRONEXT
U kunt gemakkelijk en veilig betalen met uw bankpas of creditcard (Mastercard, Visa en American Express). Om de grootst mogelijke veiligheid te garanderen, bieden wij de volgende twee diensten aan: Verified by Visa en Mastercard Secure Code. Uw creditcardgegevens zijn beveiligd met een wachtwoord.
We bieden momenteel de mogelijkheid om te betalen in termijnen aan in Duitsland. Meer informatie is beschikbaar bij afrekenen.
CreditPlus (Duitsland)
Samen met onze partner, CreditPlus Bank AG, bieden we een eenvoudige en snelle manier om uw horloge achteraf te betalen in termijnen. Dit doen we tegen eerlijke voorwaarden. De effectieve rente bedraagt 5,99%*.
Om te kunnen betalen in termijnen dient u een aanvraag in te dienen bij CreditPlus. Ga daarvoor naar de kassa en voer uw persoonlijke gegevens in. U kunt ook kiezen voor de optie "Financiering aanvragen". U wordt dan doorgestuurd naar CreditPlus waar u de aanvraag kunt afronden. Nadat CreditPlus de aanvraag heeft geaccepteerd bevestigen wij de orderbevestiging.
- 5,99% effectief jaartarief over een periode van 120 maanden, kredietbemiddeling alleen uitgevoerd voor CreditPlus Bank AG, Augustenstraße 7, 70178 Stuttgart. Deze details zijn gebaseerd op het ⅔-voorbeeld volgens § 6a Abs. 4 PAngV.
Het kan voorkomen dat u een aanbetaling van 30% voor een horloge moet doen. Mocht u besluiten niet door te gaan met de aankoop, dan wordt het volledige bedrag teruggestort.
Ja, dat kan. Wanneer u kiest voor deze betaalmethode, ontvangt u na het plaatsen van uw bestelling een bevestigingsmail met daarin de CHRONEXT bankgegevens. Houd er rekening mee dat de bestelling pas wordt verwerkt als we de betaling hebben ontvangen. Zorg ervoor dat bij de overboeking het ordernummer is vermeld als betalingskenmerk. Afhankelijk van uw bank kan het één tot vier werkdagen duren voordat de betaling binnen is.
Natuurlijk. PayPal biedt optimale bescherming bij online aankopen. Uw bankgegevens worden beschermd met een PayPal-rekening met behulp van de nieuwste coderingstechnieken, omdat ze niet rechtstreeks worden verzonden. Bovendien biedt PayPal extra kopersbescherming. Nadat de geautoriseerde betaling is gedaan, keert u automatisch terug naar onze site om het bestelproces af te ronden.
Zeker. In onze CHRONEXT lounges en boetieks kunt u ter plaatse betalen. Wij accepteren contant geld, creditcards en pinpassen. U kunt het openstaande bedrag ook splitsen en het bedrag deels contant en deels per creditcard of bankpas te betalen. Let op de daglimiet van uw bankpas. Indien nodig kunt u de limiet bij de bank verhogen.
*Houd er rekening mee dat op dit moment alleen kaartbetalingen mogelijk zijn in onze lounges in Frankrijk en Italië.
Informatie over COVID-19 (bijgewerkt op 20.03.2020)
Veranderingen voor onze CHRONEXT-lounges door COVID-19:
Om u, uw gezin en alle medewerkers van CHRONEXT te beschermen, hebben we de nodige maatregelen genomen. Onze CHRONEXT-lounges zijn uitgerust met mondkapjes en wegwerphandschoenen voor zowel onze medewerkers als onze klanten.
Ja, dat kan. Wij hebben namelijk een nieuwe en speciale conciërgeservice ontwikkeld. Als u ervoor kiest om te betalen bij levering, dan zal een van onze toegewijde CHRONEXT-medewerkers het uurwerk bij u thuis komen bezorgen. Op die manier kunt u het horloge eerst even proberen. Ook kan onze medewerker u voorzien van advies. Alles naar wens? Dan kunt u contant of met een creditcard betalen bij onze medewerker. Uiteraard zal onze medewerker plastic handschoenen en een mondkapje dragen. Houd er rekening mee dat we voor deze bezorgmethode alleen contant geld, pinpas of creditcard accepteren.
Deze optie is alleen beschikbaar voor klanten die in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Zwitserland wonen. Ook geldt er een extra vergoeding.
Samen met onze partner Ratepay bieden we al onze klanten die in Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland wonen de optie 'Kopen op rekening' aan. Na de bestelling ontvangt u via e-mail de factuur. Uw horloge(s) word(t)en zo snel mogelijk verzonden. Na ontvangst van de goederen hebt u 14 dagen de tijd het openstaande bedrag gemakkelijk en comfortabel per overschrijving te betalen. De rekeninggegevens van Ratepay staan vermeld op de factuur. Wij vragen uw begrip voor het feit dat de leveringstermijn voor deze betaalwijze om veiligheidsredenen met 24 uur verlengd wordt.
Daarnaast kunnen alle klanten die in Duitsland en Oostenrijk wonen ook als betaalmethode 'Betalen in termijnen' selecteren. Tegen een lage rente.
Zodra u de bestelling hebt geplaatst, stuurt CHRONEXT u per e-mail de rekening naar het door u opgegeven e-mailadres.
Maak het openstaande bedrag rechtstreeks over naar Ratepay. U vindt de bankgegevens in de factuur die wij per e-mail naar u hebben gestuurd. De betaling dient uiterlijk 14 dagen na ontvangst van uw bestelling te worden voldaan.
Samen met onze partner Ratepay bieden we u eenvoudige en veilige betaalmethoden aan, afhankelijk van het land van uw bestelling:
1) Kopen op rekening
Al onze klanten woonachtig in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland kunnen betalen met 'Kopen op rekening'.
2) Termijnbetaling
Al onze klanten woonachtig in Duitsland en Oostenrijk kunnen we naast 'Kopen op rekening' ook 'Betalen in termijnen' aanbieden.
Zodra uw betaling is ontvangen, of in geval van termijnbetaling afgesloten, ontvangt u van Ratepay per e-mail een bevestiging van de betaling. Normaliter duurt dit bij 'Kopen op rekening' maximaal drie werkdagen nadat de overschrijving heeft plaatsgevonden.
Uw bestelling wordt zo snel mogelijk klaargezet voor de verzending. Betaling is pas verschuldigd na ontvangst van de goederen, en dient binnen 14 dagen na ontvangst te worden voldaan. Wij vragen uw begrip voor het feit dat de leveringstermijn voor deze betaalwijze om veiligheidsredenen met 24 uur verlengd wordt.
Op basis van de gegevens die u verstrekt, voert onze partner Ratepay een geautomatiseerde risicobeoordeling uit. Als uw gewenste betaalmethode wordt afgewezen, controleert u eerst of alle informatie op de juiste wijze is gespeld. Als de betaling nog steeds wordt geweigerd, selecteer dan een andere betaalmethode of neem contact op met onze klantenservice. U kunt ons telefonisch bereiken op +49 221 98259056.
Verkopen bij CHRONEXT
We hebben een toegewijd team dat gespecialiseerd is in het taxeren en kopen van horloges. Stuur uw aanvraag hier in en ons team dat gespecialiseerd is in tweedehands horloges neemt contact op om een offerte op te stellen.
Het is mogelijk uw horloge ter plekke te laten taxeren door ons Inkoop en Verkoop Team nadat u vooraf een afspraak heeft gemaakt. Het maken van een afspraak helpt ons om wachttijden te vermijden. Ook kunnen we u op die manier voorzien van een persoonlijk en uitgebreid advies.
U kunt ervoor kiezen om uw horloge rechtstreeks aan ons te verkopen, via een verkoop op commissie basis of het gedeeltelijk in te ruilen voor een ander horloge.
Direct: bij een directe verkoop wordt uw horloge binnen twee werkdagen bij u thuis opgehaald door onze vaste verzendpartner. Na succesvolle inspectie van het horloge door onze gecertificeerde CHRONEXT horlogemakers, zullen wij binnen één tot twee weken het afgesproken aankoopbedrag overmaken. We zullen alle servicekosten dekken, evenals elke renovatie of algehele revisie, mocht dit nodig zijn voor een doorverkoop.
Commissie: Bij een verkoop op commissie basis kunt u over het algemeen een hogere prijs voor uw horloge krijgen. Als u besluit om op commissiebasis te verkopen, neemt CHRONEXT u het hele verkooptraject uit handen.
We doen u een persoonlijk aanbod met een commissie vanaf 10%. Als u daarmee akkoord gaat, wordt uw horloge opgehaald door onze vaste koerier. Op die manier is het horloge volledig verzekerd tijdens het transport. Daarna wordt het horloge gecontroleerd door de gecertificeerde horlogemakers in onze werkplaats. Als het horloge klaar is, wordt het gefotografeerd en te koop aangeboden in onze online winkel. Indien nodig krijgt uw horloge een servicebeurt voordat het online wordt geplaatst. Als dat nodig is houden u daarvan op de hoogte. Wij raden een servicebeurt van uw horloge altijd ten zeerste aan. Dit draagt bij aan een aanzienlijke stijging van de waarde van het horloge.
Uw horloge wordt opgeslagen in onze goed beveiligde kluis totdat het wordt verkocht. Bij succesvolle verkoop rekenen wij het afgesproken commissietarief van de verkoopprijs. Vervolgens betalen wij u het bedrag uit via de bank.
Bij een verkoop op basis van commissie wordt uw horloge op de markt gebracht in onze internationale online winkel. De verkoopperiode is voor elk horloge heel verschillend. Onze inkoopexperts adviseren u hier graag over.
CHRONEXT biedt u de mogelijkheid van een commissieverkoop als de waarde van het horloge hoger is dan £4.500. De commissie is afhankelijk van het horlogemerk en de daarbij behorende vraag. De commissies voor horloges met een hogere vraag zijn kleiner dan de commissies voor een horloge met een kleinere vraag.
Let op: de commissie wordt pas met u verrekend na succesvolle verkoop van uw horloge.
Het horloge is te allen tijde verzekerd door CHRONEXT en een contract legt de voorwaarden transparant vast voor beide partijen. Extra zekerheid voor beide partijen is de e-mailcorrespondentie en de handtekening van de koerier bij het ophalen van uw horloge.
Kiest u voor een directe of verkoop op basis van commissie, dan ontvangt u van ons een vrijblijvende offerte per e-mail. Wanneer u kiest voor verkoop op basis van commissie leggen we dit ook vast in een contract.
Als u besluit dat u uw horloge niet via ons wil verkopen, wordt het gratis en zonder extra kosten teruggestuurd. Als er kosten zijn gemaakt voor het polijsten, onderhoud of andere reparaties, brengen we de kosten voor de verzending wel in rekening. Deze service handhaaft de waarde van het horloge, ook krijgt u twee jaar garantie. Wilt u toch uw horloge verkopen, maar niet op basis van commissie, dan kunt u er ook voor kiezen het horloge in te ruilen. Of kies voor directe verkoop.
Wanneer u uw horloge op basis van commissie aan ons verkoopt, is het volledig verzekerd vanaf het moment van ophalen en voor de periode van opslag in onze zwaar beveiligde kluis.
De kosten voor een revisie of opknapbeurt zijn afhankelijk van de inspanning en materiaalkosten. Na controle door een van onze gecertificeerde CHRONEXT horlogemakers delen we de details met u. Alleen wanneer u kiest voor verkoop op basis van commissie geven we u al eerder de geschatte servicekosten.
Als uw horloge in opdracht door CHRONEXT is verkocht, brengen wij u hiervan direct op de hoogte. Als uw horloge na een afgesproken periode niet is verkocht, nemen we contact met u op om de verdere actie en eventuele aanpassingen (bijvoorbeeld aan de verkoopprijs) te bespreken.
Door onze ervaring op de markt en eerdere verkopen kunnen wij een goede verkoopprijs bepalen voor het model horloge dat u aanbiedt. Zelf een verkoopprijs voorstellen is dan ook niet nodig.
Na het maken van een afspraak kunt u uw horloge ook persoonlijk bij ons te koop aanbieden in een van onze CHRONEXT lounges. Door een afspraak te maken voorkomt u wachttijden en krijgt u persoonlijk en uitgebreid advies.
Nadat u het horloge aan ons aan hebt geboden en alles goed is afgesproken, vindt de verzekerde afhaling van uw horloge plaats. Dit gebeurt doorgaans binnen twee werkdagen na het maken van een afspraak met onze logistieke partner Parcel Broker.
Uw zending met onze verzendpartner kan op elk moment worden gevolgd met behulp van het track-and-trace nummer. Deze wordt na het ophalen per e-mail toegestuurd. We zullen u ook informeren zodra uw horloge goed is aangekomen.
De verzekerde afhaling van uw horloge wordt verzorgd door onze logistieke partner Parcel Broker. CHRONEXT draagt de verzendkosten.
Zodra we uw horloge hebben ontvangen, zullen we u per e-mail op de hoogte stellen van elk van de volgende stappen.
Het referentienummer is het nummer dat aangeeft om welk model horloge het gaat. Het bestaat uit verschillende cijfers en letters. Dit verschilt per fabrikant. Naast het model geeft het referentienummer ook informatie over de materialen en bijvoorbeeld de lunette. Bij de meeste merken vindt u het referentienummer op de achterkant van de horlogekast, op de horlogeband of in de eigendomspapieren. Bij Rolex en Omega staat het nummer altijd in de eigendomspapieren.
Hoewel gewenst, is het niet verplicht om de originele verpakking te hebben om uw horloge aan ons te verkopen. Wel verhoogt de originele verpakking de waarde van uw uurwerk. Let op, we accepteren alleen echt originele verpakkingen en geen fotokopieën.
Als u de exacte leeftijd van uw horloge niet weet, is dit geen probleem. Een inschatting van de leeftijd geeft ons een goede indruk van waarde van uw horloge.
"CPO" betekent Certified Pre-Owned.
Elk horloge wordt gecontroleerd op kwaliteit en authenticiteit in onze eigen werkplaats. Dit zorgt ervoor dat het voldoet aan de strikte interne richtlijnen. In het CPO-proces houden we elk horloge tot 20 keer in onze handen en controleren we alle details voordat het de klant bereikt. Alle horloges op onze website worden geleverd met een CHRONEXT-certificaat dat de authenticiteit van het horloge garandeert en 2 jaar garantie.
Een vintage horloge is 20 jaar of ouder, gedragen en in een staat die past bij de leeftijd.
Het uurwerk is volledig functioneel, maar er is geen garantie dat het horloge waterdicht is. Vintage horloges werden in de loop van de tijd niet alleen gedragen. De vorige eigenaren hebben hun horloge ook regelmatig laten onderhouden (denk bijvoorbeeld aan polijsten en reviseren). Vrijwel ongewijzigde kasten en wijzerplaten zijn daarom een zeldzame uitzondering. Verzamelaars en experts waarderen de eigenheid van vintage horloges, wat steeds meer tot uiting komt in hoge veiling- en verkoopprijzen.
Alle vintage horloges bij CHRONEXT zijn getest op echtheid en worden geleverd met een echtheidscertificaat.
Horloge persoonlijk afhalen
Zodra uw horloge klaar is om opgehaald te worden in een van onze CHRONEXT lounges, ontvangt u een e-mail. In deze e-mail vindt u een link naar de website. Daar kunt u de gewenste ophaaldatum opgeven. Uw horloge wordt vanaf dat moment maximaal 7 dagen bewaard.
U kunt uw horloge dan op het afgesproken tijdstip ophalen bij onze CHRONEXT lounges en boetieks.
U kunt op elk moment tijdens kantooruren naar onze boetiek in Londen komen voor een spontaan persoonlijk advies. We hebben ook altijd een selectie populaire horloges die u direct kunt kopen.
Houd er rekening mee dat u voor het ophalen in Parijs direct met ons verkoopteam contact dient op te nemen om een afspraak te maken.
Ja, bij het ophalen van uw uurwerk passen wij de horlogeband graag voor u aan. U kunt ook uw polsmaat doorgeven bij het online bestellen. Onze horlogemakers passen de horlogeband van uw horloge dan aan voor verzending.
*De aanpassing van de horlogeband is momenteel niet beschikbaar in Parijs. Geef ons daarom vooraf de juiste maten door, dan kunnen wij deze vooraf afstellen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons verkoopteam.
Bij veel van de aangeboden modellen is teruggave van de btw mogelijk. Dit is afhankelijk van de belasting van het horloge. Neem contact op met onze verkoopagenten om erachter te komen of uw model in aanmerking komt voor restitutie.
Als u uw horloge persoonlijk ophaalt in een van onze Duitse boetieks of in Zwitserland, ontvangt u de documenten die u nodig heeft voor restitutie.
In Berlijn, Keulen, Düsseldorf, Frankfurt am Main, Hamburg, München en Stuttgart.
Frankrijk: Parijs
Verenigd Koninkrijk: Londen
Zwitserland: Zug
Duitsland: Berlijn, Keulen, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München, Stuttgart
Italië: Milaan, Rome, Turijn
Nederland: Amsterdam
Oostenrijk: Wenen
Verzending & retourneren
Ja, internationale verzending zijn mogelijk en ook gratis. Uw horloge is volledig verzekerd tijdens het transport en alle prijzen zijn inclusief BTW.
Als een bezorgpoging niet lukt, probeert de koerier het de volgende werkdag gewoon opnieuw. U kunt uw pakket volgen met behulp van de meegeleverde track-and-trace code. Wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op.
We bieden u een retourbeleid van 14 dagen voor alle online aankopen. Mocht u niet tevreden zijn met uw horloge, dan kunt u het horloge afgeven bij een CHRONEXT-lounge of we kunnen ervoor zorgen dat het gratis wordt opgehaald onze verzekerde koeriers. Zodra het horloge is geretourneerd en geïnspecteerd door onze horlogemakers, krijgt u uw geld teruggestort.
Nee, u hoeft niet te betalen voor het retourneren van het horloge. Wij nemen de verzekerde retourzending op ons.
Het horloge is volledig verzekerd tijdens het transport. Ook bij ons in de winkel is het goed verzekerd en wordt het horloge bewaard in een stevige kluis.
Houd er rekening mee dat verzending buiten de EU onderhevig is aan lokale belastingtarieven. Met betrekking tot de VS kunt u het volgende verwachten:
Douanekosten: u moet douanekosten betalen, het tarief wordt bepaald door de waarde van uw horloge. Over het algemeen kan dit variëren van 2-5%. We voorzien elke zending naar de VS van een watch-werkblad met alle noodzakelijke specificaties die nodig zijn voor het douanekantoor. Op basis hiervan wordt de uiteindelijke waarde bepaald door de douane-expediteur.
Federale staatsbelasting: een federale staatsbelasting wordt bepaald door een belastingnummer of burgerservicenummer. Het is daarom belangrijk dat bij de bestelling een telefoonnummer en e-mailadres wordt verstrekt. Op die manier kan de plaatselijke douane contact met u opnemen.
Voor alle andere landen: Aangezien het lokale tarief per land verschilt, raden we u aan contact op te nemen met de douane voor meer informatie.
Horloge onderhoud en garantie
Alle reparaties aan het uurwerk van het horloge en de reparaties van waterdichte horloges met waterschade vallen onder onze CHRONEXT-garantie.
De volgende services zijn uitgesloten van garantie:
- Schade aan horlogebanden van welke aard dan ook
- Schade aan sluitingen
- Schade veroorzaakt door invloeden van buitenaf (stoot- of valschade, ondeskundig gebruik)
- Waterschade door ondeskundige behandeling
Omdat een diagnose op afstand niet mogelijk is, kunnen wij u deze informatie pas verstrekken nadat het horloge is onderzocht door onze horlogemakers. Het controleren van uw horloge duurt gewoonlijk twee tot zeven dagen.
Bij een automatisch uurwerk moet het horloge worden opgewonden door een oscillerend gewicht. Dit oscillerend gewicht wordt geactiveerd door voldoende beweging van het horloge, bijvoorbeeld wanneer het om de pols wordt gedragen. Draagt u het horloge lang niet? Dan is mogelijk dat het horloge met een automatisch uurwerk stopt met lopen.
Of uw horloge is voorzien van een automatisch uurwerk wordt aangegeven door een notitie op de kast van het horloge (op de wijzerplaat of op de achterkant).
Een handmatig uurwerk moet dagelijks met de hand worden opgewonden. Doe dit met de klok mee via de kroon tot weerstand voelbaar is.
Beweeg de kroon van uw horloge naar de opwind positie om uw horloge op te winden. Als de kroon vergrendeld is, kunt u deze losmaken door deze tegen de klok in te draaien. Draai vervolgens de kroon ca. 20-40 keer met de klok mee. Zet hierbij niet te veel druk. Bij een automatisch uurwerk merk je geen weerstand. Het handmatige uurwerk moet worden opgewonden totdat er weerstand wordt gevoeld.
Als het horloge is opgewonden, zorg er dan voor dat de kroon weer wordt teruggeplaatst en wordt vergrendeld. Dit doet u door lichte druk uit te oefenen en tegelijkertijd met de klok mee te draaien.
Een handmatig uurwerk moet dagelijks worden opgewonden.
Bij een automatisch uurwerk kun je de volgende regels hanteren:
- Met dagelijkse maar beperkte beweging van de pols: horloge moet dagelijks worden opgewonden.
- Bij dagelijkse en voldoende beweging van de pols: handmatig opwinden is niet nodig.
- Als het horloge lange tijd niet is gedragen: het horloge moet worden opgewonden.
De volgende afwijkingen zijn acceptabel voor verschillende modellen:
- Chronometer: -4 of +6 seconden / dag
- Anderen: -1 of +2 minuten / week
Vintage horloges hebben geen standaard afwijking, vanwege hun hoge leeftijd. Ook is de staat van ieder horloge anders.
Controleer vooraf of uw horloge waterafstotend of waterdicht is. Waterafstotende modellen zijn alleen beschermd tegen licht opspattend water en zijn niet geschikt voor gebruik onder water. Een waterafstotend horloge is niet bestand tegen hevige regen of buien. Wees ook voorzichtig bij het wassen van uw handen met een waterafstotend horloge.
Bij een waterafstotend model is het essentieel dat de kroon goed gesloten is voor gebruik onder water. Bovendien mag u de duwers nooit onder water gebruiken. Laat uw horloge bovendien regelmatig, in ieder geval eens per jaar, bij een speciaalzaak op waterdichtheid controleren.
Vintage modellen mogen niet in contact komen met water, deze horloges zijn erg gevoelig.
Zorg ervoor dat u nooit de datum instelt tussen 20:00 - 04:00 uur. Anders bestaat de kans op beschadiging van het uurwerk. Dit valt niet onder de garantie. Let er bij het instellen van de tijd op of u de tijd hebt ingesteld op de ochtend of de middag.
Andere veelgestelde vragen
Aangezien we samenwerken met een netwerk van meer dan 400 internationale dealers, vragen we uw begrip dat we vooraf geen informatie over de landcode kunnen verstrekken.