Gratis levering
14 dagen recht op retourzending
Veilige betaalmethoden
Reset
Menu
Reset
Winkelwagen
Reset
Verlanglijst
Reset
Log in
Uw gegevens zijn bij ons beschermd Lees meer

Uw gegevens zijn bij ons beschermd

Reset
Log in
Uw gegevens zijn bij ons beschermd Lees meer

Gebruik een magic link

Maak gebruik van een veilige aanmelding zonder wachtwoord via een magische link. Klik op de link in uw e-mail om onmiddellijk toegang te krijgen tot uw account.
Reset
Registreren

Minimaal 6 karakters

Reset
Wachtwoord resetten
Voer het e-mailadres in waarmee u zich bij CHRONEXT heeft geregistreerd. We sturen u een link om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.

Uw gegevens zijn bij ons beschermd

Nieuw bij CHRONEXT?
Reset
Live chat

Chopard

Chopard neemt een bijzondere plaats in de wereld van de Zwitserse horlogerie in: De in 1860 opgerichte onderneming bevindt zich sinds 1963 in familiebezit van de Scheufele dynastie. Onafhankelijk en vastberaden blijft Chopard succes boeken - zowel op het gebied van juwelen als op het gebied van hoogwaardige uurwerken.
Soort

Uw mening is belangrijk voor ons

Succesvol sinds 1860: Chopard-horloges

Chopard neemt een bijzondere plaats in de wereld van de Zwitserse horlogerie in: De in 1860 opgerichte onderneming bevindt zich sinds 1963 in familiebezit van de Scheufele dynastie. Onafhankelijk en vastberaden blijft Chopard succes boeken - zowel op het gebied van juwelen als op het gebied van hoogwaardige uurwerken.

- Chopard werd in 1860 opgericht in Sonvilier in het Zwitserse kanton Jura.

- Chopard is een van de weinige onafhankelijke, maar tegelijkertijd ook een van de meest succesvolle bedrijven in de industrie.

- Sinds 1963 is Chopard eigendom van de familie Scheufele, die nu de tweede generatie is die het bedrijf leidt.

- Naast het COSC-certificaat dragen veel kalibers van Chopard ook het veeleisende Fleurier-kwaliteitszegel.

Sinds 1860: Een uniek succesverhaal

Chopard dankt zijn huidige expertise in horlogemakerskunst aan meer dan 150 jaar passie en hard werken om eersteklas armbandhorloges te maken die zich onderscheiden van de massa. Het succesverhaal van het merk gaat terug tot Louis-Ulysse Chopard, die in 1860 zijn eigen bedrijf startte in een klein dorpje genaamd Sonvilier in de Zwitserse Jura. Aanvankelijk koos hij zijn initialen als naam voor zijn bedrijf: L.U.C.. Op de jonge leeftijd van 24 jaar wist Chopard al precies in welke richting hij zijn horlogefabriek wilde leiden: De betrouwbaarheid en precisie van de uurwerken zouden zijn merken onderscheiden van die van andere horlogefabrikanten. Daarom heeft de stichter van het merk bijzondere nadruk gelegd op het feit dat een groot deel van de onderdelen met de hand wordt gemaakt. Dit garandeerde een eersteklas kwaliteit.

Overtuigd door zijn kwaliteitshorloges ging de ambitieuze oprichter van het bedrijf in 1912 op zoek naar nieuwe klanten: Met zijn horloges in zijn bagage reisde Louis-Ulysse Chopard door Polen, de Oekraïne en de Baltische staten tot in Rusland en inspireerde hij zelfs het hof van tsaar Nicolaas II met zijn betrouwbare polshorloges.

Toen Louis-Ulysses' zoon Paul besloot in het bedrijf van zijn vader te stappen, werd het bedrijf Chopard een paar jaar later een familiebedrijf. Paul Chopard verplaatste het hoofdkantoor naar La Chaux-de-Fonds, waar hij al een tweede filiaal had gevestigd. Door de gestage groei was het bedrijf al snel op zoek naar een nieuw hoofdkwartier - en vond dit in het centrum van de horlogerie: Genève.

Karl Scheufele zet de traditie voort: Familiebedrijf in de tweede generatie

In 1963 stond Paul André Chopard voor een moeilijke keuze. De kleinzoon van de oprichter kon geen opvolger vinden om het familiebedrijf te leiden en besloot uiteindelijk het bedrijf te verkopen aan de ondernemer Karl Scheufele. Scheufele stamde uit een traditionele Pforzheimse familie van horlogemakers en juweliers. Deze geniale zakenman stemde ermee in om de rijke traditie van de familie Chopard voort te zetten en leidde het bedrijf naar de internationale voorhoede van de horloge- en juwelenindustrie. Scheufele opende het veelbelovende segment van damesjuwelen voor het merk.

In 1985 namen de kinderen van Karl Scheufele de leiding van het bedrijf over. Sindsdien is de creatieve en kosmopolitische Caroline Scheufele verantwoordelijk voor de dames- en juwelencollectie, terwijl haar broer Karl-Friedrich Scheufele de leiding heeft over de herencollectie en de horlogedivisie. In 1998 doet Chopard een grote stap voorwaarts: het bedrijf wordt hoofdsponsor van het filmfestival van Cannes en Caroline Scheufele ontwerpt de Palme d'Or. Sindsdien maken de juwelen van Chopard evenzeer deel uit van de rode loper van het Festival van Cannes als de genodigden.

Sierlijke dameshorloges en sportieve herenhorloges: De veelzijdige horlogewereld

Hoewel Chopard door velen nog steeds wordt geassocieerd met exclusieve juwelen, heeft het bedrijf in de afgelopen jaren een eigen waardevolle horlogeproductie opgebouwd. In 1996 besloot Karl-Friedrich Scheufele een horlogefabriek op te richten in Fleurier, Zwitserland. Sindsdien zijn er al verschillende succesvolle eigen kalibers geproduceerd onder de symbolische L.U.C.-aanduiding.

Samen met andere fleurierfabrikanten initieerde Chopard een nieuw zegel van chronografische precisie: 'Qualité Fleurier'. Dit kwaliteitszegel - in tegenstelling tot de industriestandaard COSC - test niet alleen het uurwerk, maar het hele horloge op kwaliteit, precisie en veerkracht. Toch laat Chopard nog steeds veel van zijn uurwerken certificeren volgens de COSC-norm, omdat alleen de beroemde Zwitserse controle-instantie een horloge het predikaat 'chronometer' mag geven. Sommige horloges uit de Chopard-collectie dragen ook het keurmerk van Genève, dat volgens de strengste criteria wordt toegekend: Dit wordt alleen toegekend als het uurwerk in het kanton Genève is geassembleerd, gereguleerd en genummerd en aan enkele strenge criteria betreffende de vervaardiging voldoet.

Met deze onderscheidingen en certificaten bewijst het bedrijf dat Chopard het predikaat horlogefabrikant meer dan verdiend heeft. In de ateliers in Fleurier wordt dagelijks gewerkt aan innovatieve, technische oplossingen en uitzonderlijke complicaties. Chopard presenteert al jaren hoogwaardige en verfijnde uurwerken die zijn expertise als volwaardige horlogemaker demonstreren.

Vandaag staat Chopard voor luxueuze juwelen en exquise chronometers en weet het zowel vrouwelijke als mannelijke horlogeliefhebbers te inspireren. Modellen zoals de Chopard Ice Cube of de Chopard Gstaad zijn bijzonder populair bij vrouwen.

Javier Bardem, Colin Firth en Elton John

Als traditionele Zwitserse horlogefabrikant staat Chopard voor de hoogste kwaliteit en exquise levensstijl. Dit maakt de horloges van het bedrijf zeer populair bij veeleisende horlogeliefhebbers, en ook talrijke beroemdheden behoren tot de fans van het merk. Chopard-horloges worden gezien op rode lopers en in V.I.P gebieden over de hele wereld: Atleten, acteurs en muzikanten tonen trots hun favoriete modellen. Onder andere acteurs Javier Bardem en Colin Firth presenteren hun Chopard-modellen om hun polsen. Muziek- en filmproducent Simon Powell wordt ook wel eens gespot met een Chopard aan zijn arm.

Muzieklegende Elton John is ook een van Chopards ambassadeurs. Met de Chopard Mille Miglia Elton John-collectie en gulle donaties heeft Chopard zelfs een eigen bijdrage geleverd aan de beroemde Aids-stichting van de kunstenaar.

Een aantal prominente dames tooit zich ook graag met stijlvolle polshorloges en juwelen uit de collecties van Chopard. Zangeres Fergie, de actrices Ashley Olsen, Penelope Cruz, Salma Hayek en Lindsay Lohan zijn slechts enkele beroemde schoonheden die houden van horloges en sieraden van Chopard. Dameshorloges van Chopard hebben een uniek vrouwelijk karakter, waardoor ze perfecte metgezellen zijn voor de kleine pols.

Chopard-horloges online kopen & verkopen

Bij CHRONEXT kunt u niet alleen eersteklas horloges van merken als Chopard, Rolex e.d. online kopen, maar ook verkopen. Met onze jarenlange ervaring in de handel van luxe horloges, zijn wij er om u te adviseren. Voor meer informatie of als u vragen heeft, kunt u ons bereiken per telefoon, e-mail of via live chat. U kunt ook gewoon ons korte online formulier invullen. Wij nemen binnen een paar dagen contact met u op en kijken ernaar uit u te helpen uw Chopard-horloge op een slimme manier te verkopen.